han-yvonne-SriLanka

Sri Lanka 08 dec.2014

8 dec. 2014

Vanochtend om half vijf opgestaan! We gaan walvissen spotten! Na anderhalf uur rijden kwamen we bij de haven in merrissa, waar de boten liggen. We waren met z'n zessen inclusief de reisleider. Wij hadden t bovendek voor ons alleen. T is echt spannend want je weet niet of je ze echt gaat zien. En ja hoor na een tijdje werden de jongens van de boot onrustig, en zeiden ze dat ze wat ontdekt hadden. Maar wij zagen eerst nog niks. Uiteindelijk zagen we inderdaad in de verte de walvissen water spuiten. De opwinding was compleet! Steeds dichterbij met de boot en de motor later uit, en zagen we de ruggen boven water. Soms doken ze onder en zag je hun mooie staart. Het ging hier om de blauwe vinvis. Er waren een stuk of zeven, acht walvissen te zien. Echt bijzonder! Op de terugweg ook nog dolfijnen gezien op afstand, en een zeeschildpad die vlak bij de boot voorbij zwom. Om streeks half een waren we weer terug in t hotel. Lekker gezwommen en genoten van de mooie plek waar we zitten