han-yvonne-SriLanka

Sri Lanka 05 dec.2014

5 dec. 2014

We begonnen de dag met pepernoten in de bus. Zwarte piet had voor iedereen een zakje op de stoel gelegd., met een tekstje erop. Hierna op weg naar de Tempel van de Tand, de belangrijkste Buddhistische tempel van Sri Lanka. Hier wordt de linker hoektand van Buhddha bewaard. Een van de 3 overgebleven tanden van Buddha. De andere 2 liggen in India en Thailand. Er zou op t moment dat wij daar waren, een processie gehouden worden. Dit was een drukte van belang. Rijen mensen die t relikwie wilde bewonderen en een offer wilden brengen. Wij hebben ons in de massa gemengd en hebben ook de processiegelopen en een offer gebracht. Heel bijzonder vonden wij. Deze processie wordt 3x per dag gehouden. Ongeloofelijk dat er zo veel mensen waren! We verlaten Kandy en trekken dieper het bergland in. Onderweg zie je ontelbare theeplantages. Hier komt de bekende Ceylonthee vandaan . We bezoeken een theefabriek en mogen de thee proeven. Deze thee heeft een oranje kleur. Deze thee wordt in Sri Lanka als beste kwaliteit gezien.Verder nog gestopt bij een mooie waterval