han-yvonne-SriLanka

Sri Lanka 04 dec.2014

4 dec. 2014

Vandaag een bezoek aan een edelstenenfabriek gebracht. Leuk om te zien hoe een steen in facet geslepen wordt. En hoe een ring ontstaat uit verschillende onderdeeltjes, zoals de zetting waar de steen in geplaatst wordt. Hierna de winkel in die bij de fabriek hoort. Hele mooie sieraden maar verschrikkelijk duur. Weer in de bus en richting t olifantenweeshuis. Hier worden olifantjes groot gebracht met de fles, die hun moeder verloren hebben. Er waren momenteel 4 babyolifanten die de fles kregen. Als bezoeker mocht je dat ook doen. Han had al voor ik er erg in had een plekje voor mij geregeld! Geweldig om te doen! Binnen een paar tellen heeft hij of zij de fles leeg. Ze krijgen 35 liter melk per dag verdeeld in 5 keer. Ik heb ook nog een volwassen olifant een mandje met fruit gevoerd. Dat vond ze erg lekker. We zijn richting de rivier gelopen, en konden daar aan t water lunchen. Terwijl wij daar lunchten kwam de hele groep van 82 st. naar t water en gingen even lekker afkoelen. Een prachtig gezicht van zo dicht bij. Na de lunch weer in de bus naar een botanische tuin. Hier staan allerlei bomen en planten. Te veel om op te noemen. Om half zeven weer terug in ons hotel.

Erna

Die olifanten zijn zeker kleiner dan die in Afrika?

laura

Wat een leuke ervaring yvonne. Stiekem wel jaloers. Geniet er van.

Groetjes,

Laura en rene

Thea

Geweldig, zo'n olifantenbaby de fles geven!

linda

Weet je nog in Thailand .......

Wibbina

Leuk hoor Von!!!