han-yvonne-SriLanka

Sri Lanka 03 dec.2014

3 dec. 2014

Vandaag zijn we onderweg naar de stad Kandy, naar de Dambula Rock tempel geweest. Weer heel veel treden beklommen. Gelukkig dit keer met schoenen aan :-). Boven gekomen waren er 5 kamers in de rotsen waar veel verschillende Buhdda's stonden. Hindoeïstische en Buhddistische. We hadden vandaag iets minder geluk met t weer, maar toch overwegend droog. Na het bezoek aan de tempel zijn we in een kruidentuin geweest. Hier werden een heleboel verschillende kruiden getoond, met de helende werking die hierbij verteld werd. Je kon natuurlijk de kruiden ook kopen. Op verschillende manieren bereid, o.a als crèmes, op oliebasis en als thee. Wij hebben niets gekocht, het was enorm duur, en de meeste kruiden kun je ook gewoon in Nederland kopen. De stad Kandy is gelegen tussende heuvels van t centrale bergland aan een klein stadsmeer. Het is een enorm grote stad, met heel veel mensen en heel veel verkeer! Aangekomen in Kandy, kregen we een culturele show te zien. Erg mooi! Goede dansers en acrobatiek in heel mooie kleding begeleid door trommelaars. Aan t eind van de show gingen de dansers naar buiten en deden daar nog een act met vuur, waaronder over brandende kooltjes lopen. T was echt de moeite waard om dit te zien. Hierna werden we in een minibusje naar ons hotel gebracht wat boven op een berg ligt. De grote bus kan daar niet komen. Toen we op onze kamer kwamen waren onze koffers er al. Het uploaden van de fotos lukt even niet. We hopen t int volgende hotel wel te kunnen.