han-yvonne-SriLanka

Sri Lanka 02 dec.2014

2 dec 2014

Vandaag een mooie dag gehad. S'morgens naar een tempelcomplex, waar we deze keer per fiets het terrein over gingen. Die fietsen hadden maar 1 stand qua trappen die erg zwaar was, dus dat viel niet mee. Maar wel hele mooie dingen weer gezien, zoals, Buddha beelden en tempel restanten. Een leuke ochtend was het. S'middags na de lunch zijn wij met 4 medereizigers in een Safari-jeep gestapt, om de bevolking en t platte land van Sri Lanka van dicht bij te bekijken. We lagen regelmatig in een deuk, want de jeep reed over hobbelige zandweggetjes en modderpaden. Dus vloog je bijna door de jeep af en toe. We hebben heel veel gezien, simpele huisjes, mooie huizen, veel dieren. Waaronder varanen, leguanen, apen zeearenden, mongoes(een soort marter), slangetjes, olifanten, pauwen, mariboes, kameleons, ooievaars en een toekan. Verder nog talloze vogels , waaronder nachtegalen, bee-eters en ijsvogels. T was een superdag vonden wij met heel veel mooie dingen en veel plezier