han-yvonne-SriLanka

Sri Lanka 01 dec.2014

Vandaag 1 dec. 2014 een hele mooie dag gehad. We zijn na ongeveer 3 uur rijden vanuit Trincomalee in Sigiriya om de beroemde Leeuwenrots te beklimmen . In de 5e eeuw was dit het koninklijk complexvan koning Kasyapa. Het paleis bevond zich boven op een rots.De restanten zijn nu nog te zien. De Leeuwenrots die op de top een hoogte heeft van 200 meter, werd als schuilplaats gebruikt door de koning. We zijn vanaf de ingang naar de ruïnes gelopen en daar begon eigenlijk het echte werk. T was een fikse klim van 1202 treden, waarvan wij tweeen tot 3/4 kwamen. Han heeft op ongeveer de helft van de tocht nog met de groep een ijzeren wenteltrap beklommen en weer afgedaald. Daar waren fresco's te zien. Die trap heb ik maar even over geslagen, Was mij te open en te srijl. De laatste klim was een ijzeren trap langs de rostwand zigzaggend omhoog. Wij waren al tevreden dat we t tot onderaan de Leeuwenrots hdden volbracht. T was bloedheet 31C° en zeer vermoeiend. Maar we zijn trots op ons zelf!. 9 van de 15 in onze groep hebben de laatste klim wel gedaan. T was echt een schitterende dag, een prachtig uitzicht om ons heen! Na de lunch op naar t hotel. Een kamer met prachtig uitzicht op een meer.

Reacties

Reacties

Thea

Heftig, zoveel klimmen met die hitte! Maar het was de moeite dus wel waard, gelukkig maar!

dinypilkes.hotmail@com

Ik heb niet eens een poging gedaan Sjirk is boven geweest die zi is eigenlijk te grvaarlijk

peter

Zo te lezen vermaken jullie je prima daar!
Mooie foto's hoor.

Wibbina

De volgende keer ga ik mee in de koffer : - )
Super hoor!! xxx

Thea

.....mag ik ook in 'n koffer mee ????

yvonne

Jullie mogen allebei mee in de koffer volgende keer ;-p

Thea

...daar kijk ik naar uit, Yvonne!

Erna

Lijkt me erg vermoeiend met die temperatuur zo klimmen! Jullie mogen trots zijn op jezelf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!