han-yvonne-SriLanka

Sri Lanka 29/30nov. 2014

29/30 nov. 2014.Vandaag vertrokken uit Anuradhapura, richting Trincomalee. Onderweg verschillende foto stop.

Bij o.a.een gigantische boom met enorme lange luchtwortels, Sawa's, meren met waterplanten, waaronder water spinazie.Een paar keer onderweg moest de bus stoppen vvor een kudde koeien die midden op de weg liep.

Later een koffiestop bij een voormalig Nederlands handelskantoor, genaamd de Dutch Bank Cafe. Gelijkertijd onze lunch hier besteld voor later op de dag. Na de koffie op weg naar de Hindoestaanse tempel, die gewijd was aan de Hindoegod Shiva. Helaas was de tempel in onderhoud, dus konden we niet alles bekijken. De weg naar de tempel was een wandeling langs het oude Nederlandse fort. De weg had een behoorlijk steigingspercentage.Terug naar t Dutch Bank Cafe voor de lunch en hierna naar t volgende hotel. Prachtig gelegen aan t strand, aan de oostkant van t eiland. Het hotel is weer helemaal herbouwd na de Tsunami in 2004. Heerlijk gezwommen in t zwembad. Helaas niet in zee want de stroming is te gevaarlijk in de moessontijd.

De volgende dag met 5 tuk tuk's richting een lagune gereden, waar we in 3 bootjes op zoek gingen naar krokodillen. We hebben er één gezien, dat wil zeggen, zijn ogen en neus. Allerlei soorten reigers gezien en een aantal zeearenden, buffels, apen. Het is prachtig om door de mangrove bossen te varen. We kwamen even vast te zitten op een rots die onderwater zat. Maar na wat wrikken en gewichtsverplaatsing kwamen we uiteindelijk weer los. Omdat er donkere wolken dreigden zijn we weer terug gevaren. Maar t viel mee, een klein beetje regen. Voorbij de aanleg plaats kwam je bij t strand terecht met daar achter de zee. Onderwijl scheen de zon weer vol op en hebben we naar schelpen en koraal gezocht en krabbetjes gezien op t strand. Mooie foto's gemaakt en alles netjes laten liggen. Je mag het toch niet meenemen.S'middags bij t hotel toch nog even een enorme moessonbui gehad.Later was t weer lekker weer

Thea

Klinkt geweldig behalve die krokodil..........