han-yvonne-SriLanka

Sri Lanka dag 1 t/m 4

24 nov. t/m 27 nov. 2014

Maandag 24 nov. naar Badhoevedorp, waar we de nacht doorbrachten in t Dorint hotel. Wat een geluk dat we dat gedaan hebben. Op t nieuws dinsdagmorgen zagen we dat op diverse plekken waar wij langs rijden totaal 14km file stond. Rustig opgestaan opgestaan en ontbeten en naar Schiphol. Om 14.40 vlogen we richting Dubai. Na een comfotabele vlucht in een Airbus A380-800, die maar half vol was, voor een tussenstop op Dubai. Hierna verder naar Sri Lanka. Geland om ned. tijd 04.00. op woensdag 26 nov. Met 15 personen in de groep reizen we per bus naar Negombo, waar ons hotel is. Eerst een paar uur geslapen en hierna een rondrit door de stad. Hier en daar gestopt voor wat foto's van o.a. een visafslag/markt. En zo zat de eerste dag van de vakantie er al weer op. Vandaag, 27 nov. vertrokken we naar de plaats Anuradhapura. Onderweg Sawas (rijstvelden) lagunes met drijfplanten, witte reigers en pauwen gezien. Eerst zouden we direct naar t hotel rijden, maar de zon brak door en de geplande excursie hebben we eerst gedaan naar Mihintale. Dit is een groot rotsen complex wat de eerste Buddhistische gebedsplaats in Sri Lanka was. Een enorme klim van officieel 1840 treden, maar wij (Han dus) hebben er 440 gedaan. Op blote voeten! Ik heb zelf een lagere rots beklommen i.v.m hoogtevrees.

Maar dat was ook nog pittig. Je had er een heel mooi uitzicht alle kanten op. Onze gids had het goed aangevoeld, we waren nauwelijks bij de bus terug toen t weer begon te regenen. We hadden een prachtige middag met de zon erbij! Om half zes in t hotel lekker onder de douche en heerlijk gegeten.

Thea

Klinkt echt geweldig! Heerlijk, lekker zonnig weer! 1840 treden, 440 treden vind ik eigenlijk al erg veel ????.
Groeten uit een koud Drenthe!

Thea

....de ???? was een smiley.....

...mooie foto's...